انواع آجر نسوز

آجر نسوز نوعی چینی است که از انواع خاک های نسوز درست می شود. چینی همان سرامیک با کیفیت است و ساختاری ظریف تر و متراکم تر از سفال را داراست.

درجه حرارت پخت آجر نسوز حدود 1500 درجه سانتیگراد است. وقتی صحبت از آجر نسوز نما به میان می آید منظور این نیست که این آجر فقط برای نمای خارجی مناسب می باشد بلکه در فضاهای داخلی و مرطوب مانند آشپزخانه و حمام و حتی کف نیز قابل استفاده می باشند. انواع آجر نسوز و کاربرد آن بدین شرح می باشد:

-آجر نسوز آلومینیومی

      این آجر حاوی درصد بالایی از آلومین و دمای پخت آن 1200 تا 1800 درجه سانتیگراداست. بدلیل مقاومت این آجر در برابر مواد قلیایی مورد استفاده آن برای پوشش جداره های درونی کوره های سیمان و شیشه می باشد.

-آجر نسوز سیلیسی

     این آجر حاوی درصد بالایی از خاک سیلیسی که به کوارتزیت معروف است بوده و در قدیم برای پوشش جداره درونی کوره های تولید فولاد استفاده می شد. اما بدلیل رسانایی گرمایی زیاد آن و نفوذ ناپذیری در برابر گازها امروزه برای پوشاندن جداره های موره تولید خمیر شیشه، کوره های کک سازی گازسوز و کوره های تولید سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد.

-آجرهای نسوز ویژه

     این آجر ها از ترکیبات فلزات واسطه تهیه می شوند و دارای کاربرد های متفاوتی در صنعت ساختمان می باشند. متداولترین آجرهای این گروه عبارتند از:

          آجر نسوز اکسید کروم-کوروندوم، برای ساختن بخش درونی کوره بلند ذوب آهن

          آجر نسوز زیرکونیوم، برای ساختن کوره ذوب آلومینیوم، کوره مخزن شیشه مذاب و کوره های با درجه حرارت بالا

          آجر نسوز اکسید کروم، کاربرد در تولید کوره ذوب خمیر شیشه در صنعت شیشه سازی

          آجر نسوز قلیایی، برای پوشش جداره های درونی کوره های باز تولید فولاد، کوره های دوار در کارخانه تولید سیمان و در قسمت بالای کوره های مذاب شیشه و  صنایع فلزات غیر آهنی.



info@nemachin.com

نمایندگی ۱ تهران: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی، نرسیده به همت، نبش کوچه اعظم، پلاک ۲، طبقه ۲

کارخانه: اصفهان، زینبیه، کیلومتر ۶ جاده حبیب آباد

+98 (21) 88057060